Autor:
Andres Tennus

Kadri Soo: Eesti laste koolirõõmu viivad alla edu ootus ja kehvad suhted

Muu maailma eakaaslastega võrreldes meeldib Eesti põhikoolilastele koolis käia pigem vähe. Tartu Ülikooli sotsiaalpoliitika nooremlektori sõnul kisuvad laste koolirõõmu alla kehvad suhted õpetajate ja kaasõpilastega, kohanemisprobleemid uuele õppeastmele üleminekul ja liigne keskendumine edule. Kooli teeb lapsele meeldivaks tunne, et ta on seal väärtustatud ja toetatud.

"Heaolu koolis on suhetepõhine. Kõik taandub lõpuks sellele, milline on suhtekliima koolis," ütleb sotsiaalpoliitika nooremlektor Kadri Soo. Õppekava võib olla pingeline ja nõudmised suured, kuid kui laps tunneb koolis, et teda sinna tõesti oodatakse, tuleb ta toime. 

Samas paistab Eesti rahvusvahelises kooliõpilaste tervisekäitumise uuringus silma selle poolest, et Eesti laste koolimeeldivus on üks Euroopa madalamaid. Soo koondas selle uuringu kõrvale teisigi andmestikke, et Eesti põhikooliõpilaste koolirõõmust selgemat sotti saada. Hiljutises konverentsiettakandes tõi ta välja, et ehkki lapse koolirõõmu mõjutab mitu tegurit, loeb kodu ja õpetajate toetus kõige rohkem.

 

Loe Airika Harriki artiklit tervikuna teadusuudiste portaalist Novaator: https://novaator.err.ee/1609128842/eesti-laste-kooliroomu-viivad-alla-e…

üti

Karolina Kadak: filtrimullid kaotavad infovoost mitmekesisuse

Kristi Paron kaitseb doktoritööd „Child-patient autonomy: interplay between normativity and relationality“

Kristi Paron kaitseb doktoritööd „Child-patient autonomy: interplay between normativity and relationality“.

Simone Eelmaa kaitseb doktoritööd „The social categorization of sexual abuse“

23. aprillil kell 14.15 kaitseb Simone Eelmaa sotsioloogia erialal doktoritööd „The social categorization of sexual abuse“ („Seksuaalse väärkohtlemise ühiskondlik määratlus ”).